12 Ağustos 2015 Çarşamba

Biri Şeftali Mi Dedi ?


Sıcaklarla boğuşurken en güzel giden şey meyveler ve su :) soğuk soğuk tazecik meyveler...

geçen gün pinterestte dolaşırken  bu resmi gördüm şeftalili limonata ayy zor mu ki acaba dedim ve tarife bi baktım pek de kolaymış.






Son günlerdeki şeftali merakımı da ancak bu taçlandırabilir dedim ve hemen yapmaya başladım.tadı da harikaydı fotoğraflarını çekme kısmı da :)



























hatta ikinci şişe nereye kayboldu diye sorarsanız ben fotoğraf çekmeye ara verdiğimde ertesi gün eşim içmişti bile :) tek şişe ile idare ettim ben de :)




bir de tarifi ekleyeyim siz de denersiniz belki :)

*3 büyük şeftali

*1/2 su bardağı şeker

*1 su bardağı limon suyu (6-8 limon) (şu an yazarken farkettim ben 1 limon suyu sıkmıştım ama daha fazlası daha iyi olur kesinlikle )
*su

YAPILIŞI
şeftalileri 4 e bölerek bir tencereye alın ve üzerine şekerle beraber 1 su bardağı su ekleyin.
kaynayana kadar orta ateşte sonrasında da 5 dakika boyunca kısık ateşte pişirin.Soğuyunca blenderdan 1dk boyunca geçirin.2lt lik bir sürahinin içine pürenizi süzerek koyun.limon suyunu da ekleyin ve 2lt dolana kadar su ekleyin.Afiyet olsun :)


10 yorum:

  1. Harika görünüyor, denemek lazım!
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tadi kesinlikle harika tavsiye ederim :)

      Sil
  2. bunu denemeliyim! pratik olduğu gibi tadı da lezizdir eminim:)
    ellerine sağlık,
    sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı harika :) pratikliği ise daha harika :)

      Sil
  3. yazsın sıcağındandır heralde herkes değişik tarifler deniyor :) bunu hiç duymamıştım, eline sağlık merak ettim tadını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaz başladığından beri birçok limonata tarifi görmüştüm ama bunu görünce hemen denemeliyim dedim ben de :) tavsiye ederim tadı çok güzeldi

      Sil
  4. Gerçekten leziz görünüyor seftaliye de bayılırım. Mutlaka deneyecegim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ben de tam bir şeftali hastasıyım. Bizim için tam denemelik bir tarif

      Sil
  5. bende hep denemek isterim böyle tarifler ama hem biraz üşengeçlikten hem de ya tadı kötü olursa korkusundan hiç yapmam. elinize sağlık ama çok güzel gözüküyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslına bakarsan tarifin içindekiler tadının nasıl olacağı hakkında fikir verir denemekten korkma :) en azından bu tarifi denemekle başlayabilirsin :) sonra da fotoğraflarina bakariz beraber.

      Sil