5 Kasım 2016 Cumartesi

Harika Bir Başarı!!


İki gün önce öyle her kanalda duyurulmayan bir haber gördüm televizyonda.Kötü haberler bağıra bağıra defalarca gösterilirken böyle güzel bi haber nasıl bu kadar sessizce geçildi anlayamadım açıkcası.

Bir grup lise öğrencisi, bir yarışmada birinci oluyor.Türk öğrenciler bunlar.Yarışmacı arkadaşları ise öyle sıradan okullar değil.Dünyada en başarılı okullar sayılan Harvard ve Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT)...

İşte bizim lise öğrencilerimiz bu okullarla yarışıyor ve yine dünyanın en korktuğu sağlık sorunlarından birine ,kanserle savaşa, bir ışık tuttular.

Yaptıkları proje kapsamında,kansere yol açan bakterilere iki gen aktarmayı başardılar.böylece kanserin önüne geçmeyi amaçlıyorlar.

Danışmanları olan biyoloji öğretmenleri Tuğba İnanç Gök le beraber bütün yaz boyunca proje için çalışıp '' Sentetik Biyoloji '' dalında birinci oldular.

Bu kadar karamsarlığın içinde böyle bir haber daha çok duyurulsaydı da birazcık da biz gençlerimizle övünseydik.

Göğsüm kabararak izledim bu haberin tüm ayrıntılarını.Sizlerle de paylaşmak istedim bu harika başarıyı.

Yolları açık olsun,daha güzel başarılarını görmek nasip olur inşallah.

1 yorum:

  1. harika bi haber gerçekten duymadım hiç.. akşama kadar ne kötü habr varsa izliyoruz. Biraz da bu başarıların duyurulması diğer öğrencilere nesillere örnek olması gerekir.

    YanıtlaSil